17 Dec
17Dec

מאז תקופת הסגר הראשון התרבו הפיציולואים הביתיים. טאבונים רבים מיובאים לישראל על ידי יבואנים שונים ויש גם כאלה שנבנים בארץ.
על מדף חנויות הקונדיטוריה והתבלינים נמצאים סוגים שונים של קמחי פיצה. בעקבות שאלות חוזרות החלטתי לעשות מעט סדר. היות ואני נוהג לעבוד עם כל הקמחים ואינני מוגבל לעבודה עם חברה אחת, החלטתי לכתוב לכם את דעתי האובייקטיבית.
ראשית בוא נעשה מעט סדר.
בגדול קמחי הפיצה שאני עובד איתם, ונמצאים על המדף מתחלקים לשלושה סוגים עיקריים:
1. קמח פיצה לשימוש מהיר - מכינים בצק לשימוש באותו יום, שעתיים שלוש אחרי ההכנה הוא מוכן לעבודה. (ניתן למשוך אותו עד כ12 שעות)
2. קמח פיצה לטווח קצר/בינוני - מכינים את הבצק, הוא עובר התפחה במקרר או בחוץ ויהיה מוכן לעבודה אחרי שעה עד ארבע שעות באותו היום אם השארנו בחוץ או בין 24-48 שעות במקרר.
3. קמח ארוך טווח - קמח שמומלץ להכין ולהתפיח במקרר  כ48 שעות והשימוש בו הוא בין 48-72 שעות מרגע ההכנה.


קמחים זמינים: 




מותגי הפיצה של ספדוני שסימלם המסחרי ליצן במסכה. מיוצרים במולינו ספדוני - טחינת קמח בעיר סוסוליה לא רחוק מבולוניה בצפון איטליה. קמחים מצויינים שנותנים מרקם פתוח וחזק בפיצה נאפוליטנית. קלים להשגה יחסית ומאד אהובים על החיך הישראלי.

מותג העל השני שניתן למצוא בישראל הוא קאפוטו. קאפוטו - טחינת קמח בנאפולי עיר מחוז גדולה מדרום לרומא. על המדף אפשר למצוא קמח רב תכליתי שניתן להכין איתו פיצה ולהשתמש במתכון באותו יום. צבעו של הקמח הרב תכליתי הוא כחול. בטווח הקצר ניתן למצוא גם את הקמח קאפוטו נובולה (ענן קטן באיטלקית) שניתן לשימוש בטווח מיידי של שעה עד שלוש מהכנת הבצק אבל עובד טוב יותר אחרי 24 שעות במקרר.




אסכם ואומר שיש עוד קמחי פיצה המיובאים לישראל של חברות שונות אבל לא השתמשתי בהם אז לא כללתי אותם.
נסו לאפות פיצות בבית. זה אפשרי גם אם אין טאבון. התוצאות מפתיעות. מוזמנים להתייעץ או לכתוב לי שאלות באינסטגרם ובפייסבוק. שבוע טוב. אסף האופה.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.